Retur og refusjon

§4 Angrerett

Du har full angrerett (retur- og bytterett) i løpet av 14 dager fra du har mottatt varen og en tilbakebetaling vil bli gjort senest 14 dager etter at varene er mottatt hos oss. Ved retur av vare som har blitt håndtert i større utstrekning enn det som var nødvendig for å få kjennskap til varens egenskaper og funksjon, kan vi komme til å kreve at forbrukeren erstatter oss for den eventuelle verdiminskningen som har oppstått på varen. Verdiminskningens omfang avgjøres av MANDY AS. Angreretten kan benyttes forutsatt at varen returneres sammen med de etiketter og originalforpakninger/skokartonger som fulgte med varen. Ved retur av solbriller må futteralet, informasjonsfolder og eventuelle papirer som beviser at produktet er ekte følge returen. Du får selvsagt prøve varen for å se at den passer deg. Angreretten gjelder ikke for undertøy. Angrerettskjema ligger alltid med i pakken fra oss og du benytter dette skjemaet ved retur og angret kjøp.

Bytte
Ved bytte er det fri returfrakt under forutsetning av at den vedlagte returfraktetiketten som lå med i pakken benyttes. Et bytte betyr at du velger å bytte kjøpt vare i en annen, ny vare. Eventuelt overskytende beløp betales tilbake. Dersom du returnerer et større antall varer enn de du bytter defineres det ikke som bytte, men som retur/angret kjøp, se informasjon om angret kjøp og angrerett ovenfor.
 
Returer
Dersom du har angret ditt kjøp kan du returnere dine varer til MANDY AS  i løpet av 14 dager og få pengene tilbakebetalt innen 14 dager etter mottatt retur. Kjøper må selv betale for frakten av returen. Benytt angrerettskjemaet som ligger vedlagt i alle sendinger fra oss. Ved feilsendt vare kontakt våre kunderådgivere slik at vi kan rette til feilen. Du kan velge om du vil ha ny vare eller pengene tilbake i forbindelse med at varen returneres til oss.

Alle varer som sendes tilbake må være godt emballert for å unngå skader på varen. Det er du som kunde som har ansvaret for at pakken er emballert for å tåle normal transport tilbake til MANDY AS. Be alltid om kvittering for innlevert retur for å senere kunne spore returen i transportørens system ved behov. MANDY AS har, etter at en retur er innlevert og mottatt hos transportøren og man har benyttet seg av den forhåndsbetalte returfraktetiketten, ansvaret for varen og transporten tilbake til MANDY AS.
 
Reklamasjon
Dersom du reklamerer din vare på grunn av en skade eller feil på varen så gjør vi en manuell bedømming og vi kan også komme til å kreve å få plagget til oss dersom det er behov for det. Reklamasjonsfristen er normalt 2 år, men dersom varen ved vanlig bruk anses å skulle vare lengre er reklamasjonsfristen maks 5 år.

Når det gjelder varer med garanti fra leverandøren (klokker mm) gjelder produsentens garanti på aktuelt produkt.

Første forpliktelse for oss ved en reklamasjon er å rette opp feilen. Dersom dette ikke går å gjøre og reklamasjonen blir godkjent erstatter vi skaden med et nytt produkt. Dersom vi ikke har mulighet til å kunne gi deg samme vare i erstatning har du rett til å heve kjøpet og få pengene betalt tilbake.

Tilbakebetaling skjer normalt i løpet av 14 arbeidsdager fra vi har mottatt og godkjent en reklamasjon. Vi kan kun betale tilbake via samme betalingsmåte og til samme konto som ble benyttet når kjøpet ble gjennomført, alternativt legge beløpet som et tilgodebeløp på kundekontoen hos oss og beløpet kan da benyttes ved et senere kjøp.
 
Returadresse for angrerett og reklamasjon (kunden har selv ansvaret for transporten):

MANDY AS
Norge
St. Marie gate 84
1706 SARPSBORG
 
Kontaktinformasjon for angrerett og reklamasjon:
E-mail: mail@mandy.no
Telefon: 69 16 90 00 (hverdager kl: 10-18)
Footer image

© 2024 Mandy, org nr: 916 168 705

  • Apple Pay
  • Google Pay

Innlogging

Har du glemt passord?

Har du ingen konto enda?
Lag konto